- Wyjaśnisz pojęcia: cywilizacja, państwo, społeczeństwo, prehistoria, gromada.
- Wyjaśnisz czym był koczowniczy tryb życia oraz osiadły tryb życia.
- Opowiesz w jaki sposób pierwsi ludzie zdobywali pożywienie.
- Wyjaśnisz w jaki sposób pierwsi ludzie wzniecali ogień.
- Wyjaśnisz jaki wpływ na życie pierwszych ludzi miała umiejętność wzniecania ognia.
- Wyjaśnisz jaki wpływ na życie ludzi miało przejście z koczowniczego do osiadłego trybu życia.
- Wymienisz narzędzia jakimi posługiwali się pierwsi ludzie.
- Wskażesz na mapie pierwsze cywilizacje: Mezopotamię oraz Egipt.
- Wskażesz na mapie rzeki: Nil, Tygrys, Eufrat.
- Wyjaśnisz czym zajmowali się: chłopi, skrybowie, kapłani, rzemieślnicy i urzędnicy. (s. 70-71)
- Wyjaśnisz co przyczyniło się do wynalezienia pisma.
- Wyjaśnisz jakie znaczenie ma pismo dla poznania przeszłości i komunikowania się.
- Zaznaczysz na taśmie chronologicznej daty:powstania pierwszych cywilizacji oraz wynalezienia pisma.
- Wymienisz poznane materiały pisarskie.
- Wymienisz i rozpoznasz poznane rodzaje pisma.
- Wyjaśnisz pojęcia: wielobóstwo, faraon, piramida, sfinks, mumia.
- Wskażesz znaczenie Nilu dla państwa egipskiego.
- Wyjaśnisz jakie korzyści płynęły z wylewu Nilu.
- Opiszesz zajęcia oraz warunki życia: kapłanów, urzędników, chłopów w starożytnym Egipcie.
- Opowiesz jaką pozycję w Egipcie miał faraon (wymienisz jego prawa).
- Na podstawie mapy opiszesz warunki naturalne starożytnego Egiptu.
- Wymienisz bogów Egiptu oraz zakres ich władzy (Re, Izyda, Anubis, Ozyrys).
- Rozpoznasz bogów egipskich na ilustracji.
- Wyjaśnisz czym była mumifikacja.
- Wyjaśnisz na czym polegał społeczny podział pracy.
- Opowiesz jak wyglądało życie ludzi w osadach prehistorycznych.
- Opiszesz drogę Egipcjan do wieczności.
POWODZENIA!:)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz